Dirigentka byla štíhlá, pohledná a výborná, orchestr zvládala bez problémů, ostatně na jejím kontě je řada skvělých souborů, včetně Slovinské filharmonie, kterou převzala po současném šéfovi PKF Emmanuelu Villaumovi (který naopak diriguje také v Metropolitní opeře). Sólisté hráli s nadšením, zvláště sdělný Albrecht Mayer, první hobojista Berlínských filharmoniků, který se s návštěvníky podělil i o informaci, že přijel s malou dcerou, aby jí ukázal Prahu, a sám se chce napít piva. Takže koncert to byl pěkný, bezchybně provedený, příjemný. Vysoký populár, který kdybych neslyšel, necítil bych velikou ztrátu, hezký den, ale žádný svátek.
PKF se definitivně přesunula na novou kolej svého vývoje. Po Bělohlávkově období zakladatelském a Hrůšově cestě k dokonalosti vlastní i orchestru, která těleso stmelovala, se stala souborem, který hledá svou novou cestu. Jeho dramaturgické rozkročení doprovázené cestováním mezi několika pražskými sály pro mne jako předplatitele zatím neznamená nic moc pozitivního. Navíc i když ho čeká 80 dní zájezdů po 4 kontinentech a jeho letošní rozpočet je o téměř 10 % vyšší než loňský, stále bojuje o přežití.
PKF
Rudolfinum 23. října 2016
Orchestrální cyklus A - A2 Ženský element
FRIGYES HIDAS — Koncert pro hoboj a orchestr (česká premiéra)
JOHANNES BRAHMS — Uherské tance (výběr)
ANTONIO VIVALDI — Koncert pro hoboj, violoncello a smyčcový orchestr g moll, RV 812
BÉLA BARTÓK — Hudba pro smyčce, bicí a celestu
hoboj - Albrecht Mayer
Lukáš Pospíšil - violoncello
Keri-Lynn Wilson - dirigent
Žádné komentáře:
Okomentovat