Ve Španělském sále Pražského hradu začali Fantazií na téma Thomase Tallise britského skladatele Ralpha Vaughana Williamse. Podle šéfdirigenta sira Simona Rattla byla zařazena m.j. proto, že akustika sálu je vhodná spíše pro pomalejší skladby pro smyčce. Poté následovalo 8 z Biblických písní Antonína Dvořáka v podání orchestru a v současné době nejlepšího českého zpěváka, mezzosopranistky Magdaleny Kožené. V předtočeném rozhovoru řekla, že přednes Biblických písní je spíš modlitba než zpěv, a že je šťastná, že může v Praze zpívat a hrdá, když českou hudbu přináší posluchačům v jiných zemích. Když se to napíše, zní to dost formálně, ale ve vysílání to znělo uvěřitelně. O přestávce byl zařazen dokument o Praze se zajímavou pasáží o Lobkovickém paláci a jeho majiteli, a po ní následovala Beethovenova 6. symfonie "Pastorální", nejlaskavější z jeho 9 symfonií, která má programní názvy jednotlivých vět a jejíž premiéra se odehrála ve vůbec ne laskavé atmosféře v divadle An der Wien v roce 1808. Tady však byla přednesena skvěle, ale pro mne bylo vrcholem koncertu vystoupení Magdalény Kožené, protože kromě nezpochybnitelné profesionality z ní bylo cítit velké osobní zaujetí, a teprve to přináší vrcholný zážitek.
Magdaleně Kožené tleskal i orchestr
I když ceny vstupenek dosáhly až ke 280 €, koncert byl vyprodán. Pravidelné návštěvníky koncertů jsem tam však neviděl, jen nepravidelného ministra financí.
Miroslav Kalousek s čínskou ochrankou a osobní lékařkou?
Mají vstupenky od výrobce brýlí Safilo?
Hned v pondělí je možné slyšet Koženou ve Španělském sále znovu, tentokrát s písňovým programem za doprovodu klavíru a téměř lidovým vstupným. Je fajn, že v Česku zpívá několikrát do roka, a je celkem jedno, jestli je to z lásky k vlasti, či proto, že péče o potomky ji nutí nelétat daleko od hnízda, neboť jejich otec sir Simon je přece jen víc vytížený. Nebo že by pražští organizátoři přeplatili konkurenci?
Žádné komentáře:
Okomentovat