Ovšem i tohle je Nadine Sierra. |
Současným úspěchům ovšem předcházela docela dlouhá kariéra. Již ve 14 letech se zdokonalovala v akademii mladých zpěváků opery v Palm Beach, v 18 zvítězila jako vůbec nejmladší v soutěži nadace Marylin Horne, jako dvacetiletá si to v roce 2009 zopakovala v The Metropolitan Opera National Council Auditions, absolvovala debuty v Metropolitní opeře, milánské La Scale, londýnské Covent Garden, benátském La Fenice, berlínské Staatsoper i opeře pařížské. A přibyla prestižní americká Tucker Award pro zpěváky na začátku mezinárodní kariéry v roce 2017 a vloni Beverly Sills Artist Award udělovaná Metropolitní operou.
Tucker Award Gala 2018 | Falstaff, Nannetta, Berlin |
Program Sierry je docela nabitý. Na Nový rok zpívala poslední ze čtyř novoročních koncertů v Benátkách a byla by škoda si neposlechnou, jak znělo její "Sempre libera" v divadle La Fenice:
Hned 2. ledna pokračovala jako Nannette v posledním představení Falstaffa v berlínské Staatsoper Unter den Linden, odtud se 9. ledna přesunula do Paříže a následovala zkouška ve 450 km vzdáleném Limoges, sídle doprovázejícího orchestru - 4 hodiny autem tam, 4 zpátky, dva dny volna a koncert. Přestože Sierra není v Paříži neznámá, zpívala již ve třech inscenacích Národní opery, nebylo divadlo úplně vyprodáno.
Kolena operní nadšenkyně |
Od první do poslední byl výkon zpěvačky maximální, takže vyzdvihovat některou znamená jen prezentovat svůj osobní vkus. Jak zpívá si lze ověřit z odkazů na konci glosy. Orchestr dirigovaný uměleckým ředitelem opery v Limoges hrál solidně a netrval na tom, že hlasitostí nad zpěvačkou zvítězí.
Za což se mu dostalo poděkování. |
Pan dirigent Tuohy byl lehce rozpačitý, mírně rudnul a zpěvačku označil jako zázrak. |
Odměněn byl jednou růží. |
A pak už jen poslední adieu. |
Po něm obecenstvo jen neochotně opustilo sál a ve vestibulu divadla se shromáždil veliký dav těch, kdo chtěli svůj zážitek na věky stvrdit autogramem.
Koncert byl součástí koncertní řady Velké hlasy/Velcí sólisté, ve které vystoupí mimo jiné Patricia Petibon s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Placido Domingo, Magdalena Kožená či Jusif Ajvazov.
O týden později, 19. ledna dává Nadine Sierra s tímtéž orchestrem ještě jeden recitál v Bordeaux. Po Rigolettovi v Metropolitní se tam v dubnu vrací k nové produkci Massenetovy Manon v hudebním nastudování Marka Minkowski, světově respektovaného ředitele tamější Národní opery, který si mimo jiné zadirigoval vloni v květnu ve Stavovském divadle v Praze koncertní verzi Mozartovy "korunovační" opery La clemenza di Tito. A pak Gilda v Berlíně a o prázdninách opět Orange, tentokrát Dona Anna.
Nadine také zpívala v prosinci společně s Petrem Nekorancem a za doprovodu PKF v Praze, koncert však byl uspořádán pro uzavřenou společnost, řekl bych, že bankovní. Její další pražské vystoupení se uskuteční v říjnu 2019 a s hosty Xabier Anduagem a Borisem Prýglem bude zpěvačka zpívat za doprovodu FOK s dirigentem pařížského koncertu Robertem Tuohy.
Theatre des Champs Elyseés
12. ledna 2019
Nadine Sierra
Orchestra de l´oper de Limoges
Robert Tuohy
Program
Otto Nicolaï Les Joyeuses commères de Windsor, předehra
Charles Gounod "Je veux vivre ", árie z Roméo et Juliette
Jules Massenet "Je marche sur tous les chemins..." árie z Manon
Puccini Intermezzo z Manon Lescaut
Gaetano Donizetti "Quel guardo il cavaliere", arie Don Pasquale
Gaetano Donizetti "Regnava nel silenzio" arie z Lucia di Lammermoor
přestávka
Leonard Bernstein West Side Story, předehra (aranžmá Peress)
Leonard Bernstein "A Julia de Burgos", árie Songfest
Gimenez "Me llaman la primerosa" árie z El barbero de Sevilla
Giuseppe Verdi Macbeth, baletní hudba
Gaetano Donizetti "Scena di pazzia", árie from Lucia di Lammermoor
přídavek:
Giuseppe Verdi "Caro nome", árie z Rigoletta
Giacomo Puccini "O mio bambino caro" árie z Gianni Schicchi
Giuseppe Verdi "Caro nome", árie z Rigoletta
Giacomo Puccini "O mio bambino caro" árie z Gianni Schicchi
Žádné komentáře:
Okomentovat