Sbor: MusicAeterna
Dirigent: Vladimir Jurowski
Scénograf: Paul Steinberg
Režisér: Mariusz Treliński
Vzdělání a osvěta: Opera Holland Park
Zpěvačka: Malin Byström
Festival: Festival Verdi Parma
Vedení v opeře: Berndt Loebe
Celoživotní dílo: Teresa Berganza
Zpěvák: Piotr Beczała
Nová inscenace: Britten: Billy Budd (Deborah Warner for the Teatro Real, Madrid)
Nový objev: Barbora Horáková Joly
Operní společnost: Bayerische Staatsoper
Operní orchestr: La Scala
Filantrop: Annette Campbell-White
Cena čtenářů: Pretty Yende
Záznam (komplet opera): Les Troyens (Erato)
Záznam (recitál): Véronique Gens—Visions (Alpha)
Znovuobjevené dílo: Krenek trilogy (Oper Frankfurt)
Světová premiéra: Dean: Hamlet (Glyndebourne)
Mladý zpěvák: Wallis Giunta
Češka, která před pár lety absolvovala studium režie v Mnichově a od té doby nastudovala několik operních představení v západní Evropě s vesměs hodně vysokým oceněním. Co kdyby některé z českých operních divadel, a především pražské ND, které se do moderní režie většinou nedokáže strefit, sáhlo místo nepovedených experimentů z domácích zdrojů po invencí oplývající mladé dámě zpoza šumavských hvozdů?
Co umí ukázala především vloni v Norsku, kde režírovala Debussyho Pellease a Melisandu:
Ale jinak je potěšující, že Česko je v podstatě in. Vladimir Jurowski v Praze nedávno dirigoval, Mariusz Treliński před pár lety v Praze režíroval Salome, Piotr Beczala zpíval prince v Národním divadle, Prety Yende a Veronique Gens vystoupily koncertně, Billy Bud se letos konečně dostal do Národního v Praze. A mnichovská opera je nedaleko a orchestr La Scala byl v Praze také nedávno.
Žádné komentáře:
Okomentovat