Interpreti byli nejen skvělí pěvecky, ale minimálně v případě Marka Padmorea, který zpíval evangelistu provázejícího celou tragickou nocí popsanou v kapitolách 26 a 27 Matoušova evangelia, hluboce poučení, jak vyplynulo z jeho přestávkového rozhovoru s režisérem.
Účinkující:
- Simone Rattle, dirigent
- Berliner Philharmoniker
- Camilla Tilling, soprán
- Magdalena Kožená, mezzosoprán
- Topi Lehtipuu, tenor
- Mark Padmore, tenor
- Eric Owens, baritone,
- Christian Gerhaher, baritone,
- Rundfunkchor Berlin, Simon Halsey - sbormistr,
- Knaben des Staats- und Domchors Berlin, sbormistr,
- Peter Sellars, režie
V Čechách nastudoval Matoušovy pašíje v komorní podobě m.j. Václav Luks s Collegium 1704 a Collegium Cantatum 1704 v roce 2008.
Když jsem projížděl internet, hledaje český text, narazil jsem na "The Digital Bach Project", který se váže k Oregon Bach Festival, jenž již více než 40 let probíhá každé léto v univerzitním městě Eugene. Vlastně původně, dnes se rozšířil i na další místa v Oregonu, jednom ze států amerického severozápadu. Na stránce oregonbachfestival.com/digitalbach/matthew/ se otevře digitální podoba Matoušových pašíjí, kde synchronizovaně s hudbou a zpěvem se objeví Lutherova bible a partitura. Z bible vyskakuje okno s překladem právě zpívaného textu do zvoleného jazyka včetně češtiny a světlý pruh na historické partituře zvýrazní aktuální takty. Festival je napojen na Minnesota Public Radio, což je součást jedné ze 2 amerických sítí veřejných rozhlasových stanic. Jistě protivná informace pro vyznavače evropské kulturní superiority. A to už nemluvím o Putinovi, který nedávno vyhlásil záměr napravit prostřednictvím pravoslaví degenerovaný Západ.
Žádné komentáře:
Okomentovat